Click Me, U Love Me

Follow Blog Saye

Monday, January 3, 2011

Bibik Mati Jatuh Kuarters

tadi dok BW kat belog MAMALYNA..
then terbaca kisah neh...ekceli mende ne jadik kat blok umah aku..
baru pagi tadi makcik bbysitter auni dok citer mase aku anta si kecik tuh..
seram gak..ye la baru tau pagi tadi..huhu
weekend kan aku takde kat umah..macam2 kes la...
umah aku tgkt 11, so umah bibik ne atas umah aku jek..adoi la kesian pon ade dok kene kurung lam rumah camtuh...
 *
*
*

PUTRAJAYA: Tindakan nekad seorang pembantu rumah warga Indonesia yang dipercayai cuba melarikan diri dengan memanjat tingkap belakang rumah majikan di tingkat 12, Kuarters Kerajaan, Fasa 12, di sini, membawa padah apabila terjatuh dan mati serta-merta.
Sebelum kejadian, mangsa yang tidak memiliki sebarang identiti dikatakan cuba melarikan diri malam kelmarin, ketika majikannya tidak ada di rumah, manakala pintu rumah terbabit dipercayai dikunci dari luar.

Mangsa dipercayai menggunakan kesempatan itu untuk melarikan diri berdasarkan beg pakaian yang dijumpai bersama selepas ditemui penduduk tertiarap di tingkat bawah kuarters itu, kira-kira jam 7.30 pagi.
Seorang penduduk yang enggan dikenali berkata, dia memang mendengar ada objek seperti zink jatuh dari tingkat atas di belakang rumah beberapa jam sebelum kejadian.

Bagaimanapun, katanya, dia tidak melakukan pemeriksaan kerana tidak mengesyaki sebarang kejadian buruk. “Saya tidak menyangka objek yang terjatuh itu adalah tubuh manusia selepas diberitahu seorang jiran ada mayat seorang wanita tertiarap di tingkat bawah kuarters berkenaan,” katanya yang tinggal di tingkat 10 kuarters berkenaan. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Abdul Razak Abdul Majid, berkata pembantu rumah warga Indonesia terbabit dipercayai cuba memanjat keluar melalui tingkap dapur rumah majikan menggunakan selimut yang diikat sebagai tali bagi memudahkannya turun ke tingkat bawah. Abdul Razak berkata, mangsa berjaya turun ke tingkat 11 dan cuba berpaut pada jeriji besi di tingkap dapur rumah berkenaan, tetapi tidak berjaya dan terjatuh menyebabkannya maut serta-merta di tempat kejadian.

“Kami sedang melakukan siasatan terhadap majikan mangsa terbabit dan tak menolak kemungkinan mangsa tidak memiliki permit kerja untuk bekerja di rumah berkenaan berdasarkan tidak ada sebarang pengenalan diri ditemui bersama mayat,” katanya.


4 lovey dovey:

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said... [Reply]

lor...mcm tue pun ada ker? kecian arwah bibik tue kan? semOga arwah dpt mati dgn tenang.siaplah majikan bibik tu!!

mama_auni said... [Reply]

sian kan kina...tu lah pasal mesti jadik kes...

hani syahida said... [Reply]

huhu..kes kena kurung ke ni?

mama_auni said... [Reply]

hani:tengkiu singgah..aah dengar citer kene kurung sbb bibik ne xdek permit..

♥ Auni' is 4♥

♥ Auni' is 4♥

♥ HEPY BUFDAY ♥

♥ LOVEY DOVEY ♥