Click Me, U Love Me

Follow Blog Saye

Tuesday, July 21, 2009

sape tau pasal Akar Fatimah ?

xtually, saya da kepeningan memikirkan pasal ne...
sebab banyak dah pendapat saya dengar saya xtau nk ikut mane 1...
saya nak tanyer pasal akar fatimah/bunga fatimah yang dari mekah tuh..
yang orang kate untuk selusuh bagi orang yang nak bersalin?
nak tanyer kat korang, sape yang ade pengalaman? sebab dengar orang kate airnya minum mase dah rase sakit nak bersalin...tapi mak saya cakap rendam dalam mangkuk kecik, pastu masuk dalam fridge, then minum airnya tiap2 ari sampai la nk bersalin...
so sape yang tau tolonglah jawab soalan kat bawah ne...

- biler masa nak rendam akar ne?
- nak rendam dalam bekas aper?
- air nya (yang direndam tu nam minum time biler?

sape2 yang tau tolonglah bagi info yer...
sebab saya da conpius..

9 lovey dovey:

.:Iz-AnN (",):. said... [Reply]

akak nak jawabkan bleh...

rendam akar tu bila dah nak sampai hari...

akar tu akan berkembang dengan mekar bila dah tibanya waktu ko nak bersalin..

minum la bila rasa dah sakit nak bersalin...

tenkiu

baBe_ieza said... [Reply]

ooo..makneyer kalo due iza 15.8...nak dekat2 tarikh tu baru rendam ker kak? pastu da rase sakit baru minum airnya?rendam dalam bekas besar or kecit?

.:Iz-AnN (",):. said... [Reply]

dalam bekas yang agak2 sederhana jek...tak perlu ar sampai dalam besen besar ko rendam...hehehe...akak dulu wat gini gak ar...

sius rasa takut bila akar tu stat berkemabang dengan jayanya...hehehe

aMiE said... [Reply]

erm... mcm aku plak izan... nama pun keja spital kan.. so.. Sister kat tmpat aku dh warning awal2.. dia tak bg aku minum air akak fatimah tu.. coz air tu klau kt minum mmg kt akan rasa sakit nak b'salin.. tp bukaan jln xbukak2.. so bila diaorg dh ckp ngan aku mcm tu.. aku pun tak minum arr..
apa yg aku buat ialah.. aku skit dari 2ptg ari ahad.. aku tahan skit aku tu smpai 7 mlm.. mak aku rendam dlm baldi.. n dia soh mandi air tu.. mmg kembang sekembang2nya.. aku hanya mandi je.. air selusuh ayah aku yg buatkan.. aku hanya minum air selusuh je..

aMiE said... [Reply]

erm.. dlm pkl 7.30 aku mandi air akar fatimah.. pkl 8mlm g spital.. 9 mlm smpai.. misi tnya lg.. ada minum ke tak air akar fatimah.. so aku jawab taklah..aku b'salin pkl 1.27pg .. alhamdullilah berkat mandi air akar fatimah n minum air selusuh yg ayah aku buat proses b'salin tu dipermudahkan...

ZiE FAUZi said... [Reply]

info baru ni.. tak tahu pun pasal akar fatimah/bunga fatimah ni.. yg tahu myak selusuh jer..kt mana nak cari bunga ni...??? huhuhuhuhu..

baBe_ieza said... [Reply]

thanx 4 da info, so kesimpulannyer minum time masa sakit je la...oo..boleh buat mandi ye..boleh dipraktikkan..
Zie Fauzi:nenek saya beli kat mekah..

ZiE FAUZi said... [Reply]

mekah??? jauhnyer...huhuhuhu..

Mama Shahmi said... [Reply]

orang kata bila dia kembang tandanya dah nak bersalin. tak tau betul ke idak..

♥ Auni' is 4♥

♥ Auni' is 4♥

♥ HEPY BUFDAY ♥

♥ LOVEY DOVEY ♥