Click Me, U Love Me

Follow Blog Saye

Tuesday, November 3, 2009

nak ikut mama masak ker?

alkisahnyer malam tadi aku da rendam ayam nk masak...
dah sediakan bahan2 utk masak la kononnya..
kebetulan auni pulak aku bg die tgk TV citer katun...
mula2 tuh landing arr ngan die sekali layan citer katun...
pastu tiber2 je kul 8 tuh perot aku dah berbunyi..LAPOOO..hehhee
aku pon terus arr ke dapor masak aper yang patut dulu..ye la ari ujan lebat kan...
tgh aku dok dapur nk goreng ayam (mula2 nk masak kurma ayam, last2 masak ayam berempah)
auni lak merengek..die tgk xde orang nk teman die..biler da kuat die nangis..
aku pon dokong la die sambil2 aku masak sayur...tp xtahan la pulak tangan aku yg lenguh..
aku pon ckp la "duk la diam2...mama nk masak ne"...heheh
aku pon ape lg letak die dalam bouncer tuh...
hadapkan die kat muka pintu dapur biar die tgk aper aku buat...
die tgk je la aku buat kerja kat dapur tuh..pastu gelak2 pulak...
da nk abes aku masak..aku tgk die dah tertido kat bouncer tuh...hehehe
penat tgu mama die masak sampai tertido..hehe
sian anak mama...
dah die tdo ape lagi aku pon makan cecepat takut die jaga...huhuhu..


p/s: aku ade instinct yang anak aku ne macam minat nk masak jugak..hehehe..

8 lovey dovey:

ummiaqeef said... [Reply]

bagus² anak mama ni..kecik² dah blaja masak..dah besar senang..hehe..

nmmy84 said... [Reply]

patut auni mintak sket ayam berempah mama die.test...sodap tak.hehe

Mohd Haizi bin Mohd Khair said... [Reply]
This comment has been removed by the author.
shinnaz said... [Reply]

wahhhhh!!da besa boleh jadi chef nieh..bagos2..:)

mama_auni said... [Reply]

rozi:ayah die suh die belaja masak ngan mama die ne..hehe

wadah:kalo leh nk sumbat je..hahaha

shinaz:chef auni..hehhee

busyuksayang said... [Reply]

rajinnya auni teman mama di dapur ya :D

ummiaqeef said... [Reply]

kalau aqeef bukan teman lg..dah mengacau..bukak kabinet..sepah2kan barang..aiyak..tarikh2 baju ummi nak dukung..

mama_auni said... [Reply]

kak ju:kalo dah besar kene masak utk mama..kecik2 teman mama..hehe

rozi:aqeef dah besar..tgu auni besar lak tgk die teman ke atau tolong kemas sekali dapur tuh..hehe

♥ Auni' is 4♥

♥ Auni' is 4♥

♥ HEPY BUFDAY ♥

♥ LOVEY DOVEY ♥