Click Me, U Love Me

Follow Blog Saye

Friday, October 15, 2010

Omaigod, kene kurangkan makan nasik.

13.10.2010...
aku de check up perot kat klinik ibu ngandung..huhu
appt aku kul 3 ptg..
tp umat kat klinik tuh punya la ramai Ya Rabbi...
slalu xde la ramai sgt petang...
smpi turn aku nk masuk bilik tuh aku tgu sejam..
adoii penat dah nk tgu..cik hubbi lagi la bising sbb tgu lelame...
die kate pe gune appt tp tgu lame jugak....
hum..aku diamkan jek la kan...
nk dekat kul 5 baru masuk bilik misi...huh
berjanggut dah menunggu..sempat shave lg..hahaha
okeh korang nmpk kan pic kat atas tuh..
korang yang penah mengandung tuh mesti tau kan..hehehe
hum..cam bese rutin setiap kali check up..
check tekanan darah, timbang berat...check perot..
aku paling takut nk g klinik ne biler nk berhadapan ngan result urine n nk jumpa penimbang berat tuh..
alhamdulillah urine test aku normal...
tp bler nak naik penimbang tuh aku kecut perot...
wah, malam tadik aku timbang kat umah xcecah pon smpi 3 kilo..
mak aii..terkejut beruk aku bler timbang...
ne pasal aku bekpes makan nasik berlauk pg tu ke..giler arr..lunch aku xmkn pon..dok togok air masak jek bergelen2...
ah sudah...xpasal² bulan ne aku naik 3kg mendadak...
dan xpasal² jugak kene warning sebab last month berat x naik..ye la aku muntah² mane nak naik..ne dah sedap makan..everyday makan nasik, pg petang siang malam mengadap nasik jek...
mane x naik smpi 3 kg..patutnyer xleh lebey 2 kg sebulan..
dusshhh...dah kene warning ngan cik misi suh kurang kan makan nasik..huhuhu
dan aku kene datang 2 weeks lg utk check up berat dan xleh lebih 500 g...adoiii...
aku cam terdiam jek mcam takut tau sbb berat dah naik..xmo minum air gula ok..
dulu aku penah gak naik 3 kg sebulan, tp terselamat sbb berjaya pantau berat..
pas tuh misi suh aku baring nk tgk denyutan jantung  baby..
adoii ne aku xsuke sbb derang akan tekan perot utk dapatkan denyutan jantung bby...
pulak tuh derang pi carik kat tmpt aku operate..
smpi 3 orang pindah tangan duk carik..last2 misi no 3 tu jumpe..ade kat pusat aku..heheh larik jauh sket..sakit perot aku, aku jek la yang tau..huhu..
nk balik tuh, misi dah pesan jgn mkn nasik byk, kene kurangkan...dan aku dibekalkan ngan vitamin² 3 jenis..adoii ne malas ne nk makan ubat bebanyak..
sebab last month derang bg obimin..senang telan sebijik jek..uwaa....
kuar jek dari bilik tuh, terus mudd aku xbek..ngadu kat cik hubbi, die gelakkan jek sbb die kate aku makan byk..
then aku ckp pasne kene control mkn nasik sebb byk karbo, then kene dtg utk timbang sekali agi 27..10.2010..xsukeeee...
nmpknyer aku kene makan mihun..sup2 je la...aku pon xpaham kenkadang..
kalo berat naik kene bising, xnaik pon kene bising gak..adoiii....
ape pon aku harap2 aku berjaya control tabiat makan aku neh..hehehe




0 lovey dovey:

♥ Auni' is 4♥

♥ Auni' is 4♥

♥ HEPY BUFDAY ♥

♥ LOVEY DOVEY ♥